Светски дан телевизије – симбола комуникације и заједништва савременог света, обележава се 21. новембра, још од 1996. године, према одлуци Генералне скупштине УН.
Први радио сигнал у нашој земљи пуштен је почетком 1924. године, демонстрација телевизијске технике и преноса сигнала почела је пре 79 година, а експериментални програм ТВ Београд пре 59 година.
Иако моћ интернета данас све више расте, телевизијски програм и даље има водећу улогу у формирању ставова и модерних друштвених токова.
Без мултимедијалних сервиса Јавног предузећа “Емисиона техника и везе” не може да се замисли рад телевизијских и радио емитера, као ни рад мобилне телефоније у Србији.
Вишедеценијско искуство у управљању, одржавању и развијању телекомуникационих веза за дистрибуцију и контрибуцију сигнала путем мреже земаљских предајника, чине ово јавно предузеће једним од значајних фактора у систему информисања грађана Србије.
Наша мрежа са више од 260 локација са којих емитују предајници и репетитори најновије генерације испуњава захтевне светске стандарде. Дигиталним телевизијским сигналом покривамо 98,37% становништва у Србији. Велики посао на увођењу дигиталне телевизије у ДВБ Т2 стандарду у Србији завршили смо пре две и по године, и то, пре дефинисаних рокова, каже в.д. директора ЈП Емисиона техника и везе Бранко Гогић
и додаје:
Свим грађанима Србије на располагању је бесплатна телевизија, где преко сет топ боxа могу да прате између 15 и 20 домаћих канала (националне, регионалне и локалне телевизије) зависно од зоне пријема у Србији.
Нашу инфраструктуру користи више од 160 радио, телевизијских емитера и мобилних оператера, а своје пословне моделе и нове технологије константно развијамо.
Тако смо у 2016.години са компанијом Телеком а.д Србија, основали заједничко привредно друштво “МТС Антена ТВ”, и реализована је идеја и потреба да се прошири постојећа понуда „PAY TV“ садржаја на новој ДТТ платформи.
Антена ТВ има 26 спортских, филмских и дечијих канала уз дигитални квалитет слике и ова услуга се додатно наплаћује, напомиње Гогић.
Мало је познато да је Авалски торањ, туристичка атракција Београда, заправо најзачајнији телекомуникациони објекат. Авалски торањ је ове године повећао своју посету пре свега због нових пословно-комерцијалних и забавних садржаја намењених различитим генерацијама.
Управо је важност овог комплекса, за развој туризма престонице, препознало и Министарство трговине, туризма и телекомуникација уз чију је финансијску помоћ Авалски торањ обогатио своје садржаје.
Већ након првих десет месеци ове године, Авалски торањ је посетило преко 150.000 домаћих и страних туриста, што ову годину чини рекордном у последње четири године. То нас мотивише да у наредном периоду још више развијамо нове програме за све генерације испод симбола главног града, објашњава Гогић
и наглашава:
Угледали смо се на највеће атракције у Европи и свету, користећи и развијајући све потенцијале не само туристичког дела торња, већ и оног који се односи на техничке капацитете. Такође, наши инжењери и техничари на објектима у целој Србији, раде непрекидно 24 сата дневно, решавају евентуалне проблеме даљинским приступом или уколико је потребно излазе одмах на терен.
Каква је будућност телевизије, на којим уређајима и којом брзином ће се пратити дигиталне покретне слике остаје нам да видимо. Ми смо као предузеће спремни за свакодневне технолошке промене.
Веома водимо рачуна и о богатој историји развоја, коју смо у виду експоната и фотографија сачували у Музеју на Авали, где се свакодневно едукују ђаци и студенти из ове области, закључио је в.д. директор ЈП Емисона техника и везе Бранко Гогић.